Den døde bare

Honda ST 1100 Pan European

Verdens "måske" bedste MC

 

HUSK - 4 hjul flytter din krop.

2 hjul flytter din sjæl.

Maskinen døde bare:

Strømmen forsvandt ??

 

Efter jeg havde lagt den blå kæmpe på siden (ja, det var et uheld, benet var simpelhen for kort) og ventet både på reservedele og at benet skulle hele efter en kraftig forstuning, var dagen kommet hvor der igen skulle luft under vingerne.

 

Jeg ville en tur til grænsen for at købe et SRC System til min hjelm.

 

Men jeg ville lige en tur forbi MC Syd i Rønningen og Toftlund MC, inden turen gik til grænsen. På motorvejen ved Kolding døde den et splitsekund og slog derefter en ordenlig "SKID". Udstødningen holdt - heldigvis. Men så fortsatte den bare som om intet var hent. Lige før Rønningen var der et par nykker igen.

Da jeg kørte fra Syd MC, nåede jeg kun ca. 500 m - SÅ DØDE DEN HELT.

Der var ingen tænding. På nær uret, var alt væk.

 

Der var ikke andet at gøre end at gå igang med fejlfindingen, for nu var fejlen heldigvis permanent.

Jeg har altid orginal værktøj og et lille topnøglesæt med under sadlen.

Sikringer, løse forbindelser, NEJ.

Så tog jeg stikket af til relæet som trækker når der sættes tænding på.

Det sidder til venstre for batteriet. Følg + kablet fra batteriet.

 

Og her var synderen. Der kan åbentbart løbe vand ned i det 4 benede stik. Og stikket havde været varmt, plastikken var nogle steder smeltet. Efter en gang rensning lykkedes det at få liv i dyret igen. Et større arbejde ventede hjemme.

 

Her er en opfordring til alle ST ejere om at undersøge dette stik - inden det går galt.

 

 

 

Man kan hele tiden komme tilbage til forsiden ved at klikke på dette logo.